Telian sivuilta löytyy mahtavat sosiaalisen median käytön ohjeet, jotka mielestäni kannustavat ihmisiä olemaan omia itsejään ja osallistumaan. Moni päätyy vaan jakamaan yrityksen sisältöä ja sillä tavalla jää itse jakamansa tiedon varjoon. Olemalla aktiivinen ja muistamalla oman roolinsa yrityksen lähettiläänä, pystyy tuomaan omaa henkilökohtaista persoonaansa yrityksen imagoon. Yrityksestä tulee inhimillisempi.

Työntekijän on helpompi toimia verkossa yrityksen edustajana, mikäli yritys on määritellyt helpot ja hyvät sosiaalisen median pelisäännöt. Sosiaalisen median ohjeita tulee työntekijän itsensä tarkistella aika ajoin ja käyttää omaa harkintaa. Tottakai esimiehillä on tarkastelu ja ohjausvastuu, mikäli ylilyöntejä alkaa tapahtua. Jokaisen pitää kuitenkin oppia nämä asiat itse, moni ei välttämättä huomaa tekemäänsä virhetta ja siksi johdon kannattaa näitä postauksia tarkkailla.

https://www.telia.fi/yrityksille/artikkelit/artikkeli/hyva-ohjeistus-someviidakossa