Myyjän työssä uteliaisuudesta on valtavan paljon apuja. Tutustumalla huolellisesti asiakkaaseen ja asiakkaan tilanteeseen, voi myyjä argumentoida asiakkaan tarpeisiin sopivia palveluita paremmin ja osuvammin. Luin LinkedInistä siitä, kuinka myyjät liioittelevat ja osa suorastaan valehtelee tuotteestaan. Olemalla utelias myyjän ei tarvitse liioitella - hän osaa perustella asiakkaan oikealla tarpeella tuotetta. Uteliaisuuden avulla myyjä on aidosti kiinnostunut asiakkaasta ja haluaa tutustua myös asiakkaaseen itseensä. 

Uteliaisuus auttaa myyjää muutenkin. Yleensä jokaisella myyjällä on haasteita jossakin osa-alueessa; tuotteessa, palvelussa tai vaikka myyntiprosessin vaiheessa. Utelias myyjä haluaa kuitenkin tietää lisää ja enemmän asioista, perehtyy oma-aloitteisesti. Hän tuottaa asiakkaalleen lisäarvoa kertomalla yhteensopivista tuotteista, palveluiden toiminnasta tai vaikka antaa jonkin käyttövinkin juuri asiakkaan tarpeeseen. 

Uteliaisuus auttaa myös muuten elämässä. Utelias kaivaa lisää tietoa, kiinnostuu ja opiskelee asioista ja asioiden vierestä. Hänelle elämä on uuden oppimista, ihmisistä ja asioista kiinnostumista. Uteliaisuutta voit myös harjoitella. Kysy vielä yksi kysymys. Etsi vielä yksi uusi asia. Opettele vielä yksi uusi asia.